Jak zapłacić bonem turystycznym – wskazówki

Mamy dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość! Za wyprawy z dzieckiem możesz u nas zapłacić bonem turystycznym 🙂

Poniżej wyjaśniamy jak możesz to zrobić.

Za co można zapłacić bonem

Bonem turystycznym możesz pokryć całą kwotę wyjazdu – za Ciebie i dziecko – lub dowolną jej część (w tym zaliczkę). Nie można jednak zapłacić bonem za składki za wyżywienie (należy przywieźć ją w gotówce na wyprawę). Kiedy ustalisz, jaką kwotę chcesz zapłacić bonem, to ze względów technicznych prosimy byś zrobił to za pośrednictwem jednej transakcji.

Jak aktywować bon

Jeśli masz przyznany bon turystyczny i chcesz go aktywować, powinieneś:

  • Wejść na Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Tam wybierz zakładkę „Ogólny”, a następnie „Polski Bon Turystyczny” -> „Mój bon”
  • Kliknij przycisk „Aktywuj bon”
  • Wpisz swój aktualny e-mail i numer telefonu komórkowego.

Gdy to zrobisz, Twój bon zostanie aktywowany, a Ty otrzymasz wiadomość e-mail z 16 znakowym kodem obsługi płatności, który będziesz musiał podać przy płatności bonem.

Nawet jeśli aktywujesz bon dzisiaj, to zapłacić nim będziesz mógł do końca marca 2022 r. Masz więc na to rok 😉

Jak zapłacić bonem

Telefonicznie umów się na płatność

Płatność bonem turystycznym przyjmujemy jedynie przez telefonicznie. Konieczne jest uprzednie umówienie terminu jej realizacji, dlatego prosimy o kontakt pod naszym dyżurnym numerem telefonu 503 400 743 i ustalenie dogodnego dnia i godziny.

Przebieg płatności

Przed płatnością prosimy o zapisanie 16 znakowego kodu obsługi płatności. Możesz sprawdzić go na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (zakładka ogólny -> Polski bon turystyczny -> Mój bon) lub w wiadomości e-mail otrzymanej przy jego aktywacji. Ponadto prosimy o sprawdzenie dostępnych środków na bonie.

Następnie przygotuj sobie kartkę i długopis, i w ustalonym terminie zadzwoń na nasz dyżurny numer: 503 400 743. Sama płatność będzie składać się z kilku kroków:

  • Zostaniesz poproszony o podanie 16 znakowego kodu obsługi płatności oraz kwoty jaka ma zostać pobrana (my nie będziemy mieć dostępu do tego, ile środków masz na koncie);
  • Po wpisaniu przez nas obu z tych rzeczy do systemu, otrzymasz smsa z podsumowaniem płatności, zawierający kwotę do pobrania i 6 cyfrowym kodem potwierdzającym;
  • Zostaniesz poproszony o podanie w przeciągu 2 minut tego 6 cyfrowego kodu potwierdzającego (najlepiej nie rozłączać się, ale przeczytać smsa i kod zapisać sobie na kartce);
  • Po wpisaniu przez nas do systemu tego kodu, otrzymasz kolejną wiadomość informacyjną o tym, czy płatność się powiodła.

I  to już 🙂 Jeśli jednak płatność z jakichś powodów się nie udała (za mało środków na bonie, błędny któryś z kodów) to nie przejmuj się – spokojnie proces można przeprowadzić jeszcze raz.

Co z ewentualnym zwrotem?

Nie musisz się tym martwić o to, jak odzyskać pieniądze 😉 Jeśli Twój wyjazd z jakichś przyczyn nie dojdzie do skutku, zwrócimy kwotę pobraną z bonu (w tym zaliczkę – jeśli również była pokryta tym sposobem) na konto Polskiej Organizacji Turystycznej, która następnie z powrotem zasili nią Twój bon. Może to jednak chwilę potrwać.