Zabawy na poznanie się i przełamanie lodów dla młodzieży i dorosłych

1. Cechy

Rekwizyty:

  • Brak

Przebieg:

Podziel uczestników na dwie grupy. Następnie zadawaj poszczególne pytania, a grupy mają powiedzieć ilu z ich członków spełnia te pytania

Przykładowe pytania;

  • Ilu z was ma oczy innego koloru niż piwne?
  • Ilu z was ma piegi?
  • Ilu z was ma zwierzaka w domu?
  • Ilu z was potrafi grać na jakimś instrumencie?
  • Ilu z was ma troje rodzeństwa?

2. Dwa okręgi

Rekwizyty:

  • Brak

Przebieg:

Podziel uczestników na 2 drużyny. Niech utworzą 2 okręgi jeden wewnątrz drugiego, twarzami do siebie. Prowadzący zadaje pytanie. Osoby zwrócone do siebie twarzą odpowiadają sobie nawzajem. Po odpowiedzi koło zewnętrzne obraca się o jedną osobę i pada kolejne pytanie. Zabawa toczy się gdy wrócimy do osoby, z którą rozmawialiśmy na pierwsze pytanie.

Przykładowe pytania:

  • Dlaczego tu przyjechałeś?
  • Czym się interesujesz?
  • Twoja największa zaleta?
  • Czego nigdy nie robiłaś, a chciałabyś?
  • Co lubisz w ludziach?
  • Czy masz jakiś znak szczególny?
  • Ulubiony przedmiot w szkole?
  • Jakie miejsce na świecie chciałabyś zobaczyć?

3. Dwie prawdy i kłamstwo

Rekwizyty:

  • Brak

Przebieg:

Każdy z uczestników ma opowiedzieć 3 historie lub 3 rzeczy dotyczące siebie – 2 prawdziwe i 1 zmyśloną. Zadaniem reszty osób jest wytypowanie, która jest nieprawdziwa.

Przykład:

  1. Utopiłem kluczyki od auta w jeziorze, ale później wyłowiłem je magnesem. (można też opowiedzieć dłużej)
  2. Zaatakowały mnie dziki, gdy byłem na rybach.
  3. Złapałem żywą rybę gołymi rękami w rzece.

Nieprawdziwa jest historia 2. Spotkałem dziki na rybach ale na szczęście uciekły.

4. Ile kawałków papieru?

Rekwizyty:

  • Rolka papier toaletowego (ma mieć listki)

Przebieg:

Uczestnicy siedzą w kole. Poproś każdego, żeby oderwał sobie z rolki papieru toaletowego dowolną ilość listków. Poczekaj, aż zrobią to wszyscy. Teraz niech każdy powie o sobie tyle rzeczy ile listków urwał. Nie liczy się imię, ani nazwisko. Niech przedstawią się na początek swojej kolejki.

5. M&Ms

Rekwizyty:

  • Paczka M&Ms

Przebieg:

Każdy bierze kilka M&Msów z paczki. Każdemu kolorowi odpowiadają pytania. Osoba odpowiada na tyle pytanie z danej grupy ile M&Msów danego koloru wybrała.

Przykładowe pytania:

  • Czarny
    • Najlepszy dzień Twojego życia?
    • Czego nigdy nie robiłaś, a chciałabyś?
    • Najmilsze słowo jakie kiedykolwiek usłyszałaś na swój temat?
  • Żółte
    • O czym marzysz?
    • Twoja największa zaleta?
    • Twoja największa wada?
  • Czerwone
    • Gdybyś mógł coś zmienić w swoim życiu, to co by to było?
    • Co chciałabyś robić w życiu?
    • Co lubisz w ludziach?
  • Niebieski
    • Czy masz jakiś znak szczególny?
    • Jaki powinien być Twój wymarzony przyjaciel?
    • Co robisz kiedy Cię ktoś zdenerwuje?
  • Zielone
    • Jaką przygodę chciałbyś przeżyć?
    • Co to znaczy dla Ciebie „kochać”?
    • Co zabrałbyś ze sobą na bezludną wyspę?
  • Pomarańczowe
    • Jakich prac domowych nie lubisz?
    • Czy widzisz Boże działanie w Twoim życiu?
    • Co najbardziej lubisz w swoich rodzicach?

6. Nigdy nie

Rekwizyty:

  • Krzesła – o jedno mniej niż uczestników

Przebieg:

Uczestnicy siedzą w kole. Jedna osoba bez krzesła stoi w środku. Mówi „nigdy nie…” np. nigdy się nie goliłem”. Wszystkie osoby (łącznie z tą w kole) które nigdy się nie goliły zmieniają miejsce. Osoba, której nie uda się znaleźć nowego miejsca zostaje w kole i też mówi „nigdy nie…”.

7. Ustawcie się w rzędzie

Rekwizyty:

  • Brak

Przebieg:

Dzielimy się na dwa zespoły. Wygrywa ten zespół, który pierwszy ustawi się w rzędzie według określonej cechy. Prowadzący ocenia poprawność.

Przykładowe cechy:

  • Od osoby, która ma najmniejszy rozmiar buta do tej, która ma największy;
  • Od osoby, która ma najkrótsze włosy do tej, która ma najdłuższe;
  • Od osoby, która ma najmniejszy nos do tej, która ma największy;
  • Od osoby, która ma najwięcej rodzeństwa, do tej, która ma najmniej;
  • Od osoby z najmniejszą ilością zwierząt domowych do tej, która ma najwięcej;
  • Od ilości instrumentów, na których grasz do tej, która umie grać na najmniejszej;
  • Od największego rozstawu ramion, do najmniejszego.

8. Zabawna historia

Rekwizyty:

  • Brak

Przebieg:

Poproś każdego z uczestników, żeby opowiedział zabawne zdarzenie, które mu się przytrafiło.